Tre gull til Trigger i Sabre
Trigger er årets byrå i Norden
Med tre gull og tittelen «Årets byrå i Norden» er Trigger det mestvinnende norske byrået i den internasjonale PR-konkurransen Sabre Awards.
– Det blir ikke gøyere enn det her! At vårt lille byrå på 35 personer representerer hele Norden på denne måten, det er veldig stas, forteller kreativ leder i Trigger, Magdalena Kamøy.
Kveldens første gull var for kampanjen «Du først», på oppdrag av Bufdir. Kampanjen hentet hjem førsteplassen i kategorien Non Corporate / Government Agencies.
– Det er et fantastisk prosjekt med en smart strategi og en veldig bra kreativ løsning. For å få ungdom til å snakke om rus, må foreldrene starte samtalen med å fortelle om seg selv. Denne måten å kommunisere på er uvant i utlandet. Det å være såpass vågal, med glimt i øyet, humor og masse baller er noe vi setter veldig pris på, forteller Kamøy.
![](https://trigger-web.imgix.net/trigger-sabre2.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=225&q=90&w=400&s=f631f93248de76ce1f5e7d721a522f0f 400w, https://trigger-web.imgix.net/trigger-sabre2.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=337&q=90&w=600&s=ec4d502443a4fbac3d6502e9f259f8d2 600w, https://trigger-web.imgix.net/trigger-sabre2.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=449&q=90&w=800&s=24db2ee6bb1b797bac3ad748193c9d81 800w, https://trigger-web.imgix.net/trigger-sabre2.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=562&q=90&w=1000&s=896a41ce40fe11a19410c6660497c24e 1000w, https://trigger-web.imgix.net/trigger-sabre2.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=674&q=90&w=1200&s=8d75569d1a25fd400a7c7a1d1b969f10 1200w, https://trigger-web.imgix.net/trigger-sabre2.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=787&q=90&w=1400&s=6f86dc681b6681e39f39c7959edd7709 1400w, https://trigger-web.imgix.net/trigger-sabre2.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=899&q=90&w=1600&s=9f3a9e9329a67741ba0566d8929a1d75 1600w, https://trigger-web.imgix.net/trigger-sabre2.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1011&q=90&w=1800&s=30fe027e0b99c4ec31923dd2891f72c9 1800w, https://trigger-web.imgix.net/trigger-sabre2.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1124&q=90&w=2000&s=79a5de6a0e1fe9a5aa717152a23bc8f5 2000w)
Kveldens andre gull går til kampanjen «Jenter vil mer» for Sparebanken Vest, i kategorien Sponsorship.
– Det er helt sykt deilig å vinne med noe som er et skikkelig hjerteprosjekt. Å klare å vise at et sponsorat kan være mer enn bare en logo og å putte penger på en ting, er vi veldig stolte av, sier Sindre Prestby, som har vært ansvarlig innholdsrådgiver for prosjektet.
I tillegg vant Trigger gull i kategorien Digital Marketing/Advertising for kampanjen «Mesta søker bredt» for Mesta i IN2 Sabre.
Når kvelden så ble rundet av med at Trigger hentet hjem tittelen «Årets byrå i Norden», sto jubelen i taket.
– Jeg blir så stolt, jeg er så sykt glad. Vi elsker det vi driver med og vi hviler ikke mellom jobbene. Det går ikke, du må stå på, det er en kjempejobb som må gjøres, avslutter Lisa Gjertsen Westad, COO i Trigger.
Sabre Awards
Den prestisjetunge Sabre Awards, kjent som PR-bransjens europamesterskap, kårer de beste PR- og kommunikasjonsjobbene i Europa. Av over 2000 innsendte bidrag ble 400 shortlistet til finalen, hvor Trigger ble representert med hele åtte nominasjoner.
Alle foto: Yngve Garen Svardal / KOM24