Nytt samarbeid
Trygg Trafikk velger Trigger
Samarbeidet har som hovedmål å nå ut til den krevende målgruppen Gen Z for å forebygge skader og dødsulykker i trafikken.
– Vi ser dessverre en økning i antall trafikkulykker blant ungdom, og dette har gjort arbeidet vårt enda mer kritisk. Ungdom er en krevende målgruppe som vi må nå på deres premisser – med kreativitet og uten pekefinger. Vi har lett lenge etter riktig samarbeidspartner, og i Trigger fant vi et byrå som virkelig forstår utfordringen, forteller Cecilie Bryner, avdelingsleder for kommunikasjon og kampanjer i Trygg Trafikk.
Hun roser Trigger og forteller at de er både annerledes og modige i tilnærmingen.
– Trigger har en frisk og uortodoks måte å jobbe på, noe som gjør at de skiller seg ut i byrålandskapet. Vi trenger noen som våger å tenke nytt og utfordre oss, og det fant vi i Trigger. Vi gleder oss enormt til å jobbe med et team som tør å gå utenfor komfortsonen, sier Bryner.
Å jobbe med ungdom og trafikksikkerhet gir mening
Tone Helene Angsund, konsulent i Trigger, er både spent og motivert for oppgaven som venter.
– Vi opplevde umiddelbart en fantastisk god kjemi med Trygg Trafikk. Dette er en stor og viktig samfunnsutfordring som krever alt av kreativitet og strategisk tenkning, og det føles utrolig meningsfullt å få være med på laget, sier Angsund.
Hun understreker at det å nå Gen Z er noe som virkelig motiverer Trigger-teamet.
– Gen Z er en utfordrende, men utrolig spennende målgruppe. De krever ekte engasjement og ønsker å bli snakket til på en måte som føles relevant og autentisk. Det er en kjempeutfordring vi ser frem til å ta fatt på, avslutter Angsund med et smil.