Redefine luxury
Visit Norway og Trigger redefinerer luksusreiser
Låner kjente grep fra luksussegmentet for å få folk til å feriere på den norske bygda.
– Den norske bygda er full av førsteklasses opplevelser som ikke bare beriker deg, men som du også kan ta del i med god samvittighet. Dette ville vi løfte frem med en reiselivskampanje som bryter med folks forventninger til hva luksus er, og tilføre det hele litt «classy glimt i øyet», sier Hanna Sætre og Olina Søyland Bru, i det kreative teamet i Trigger.
Innovasjon Norge (Visit Norway) og Trigger jobbet sammen for å redefinere hva luksusreiser betyr. Målet var å vise turister fra Norges naboland det rike utvalget av aktiviteter som tilbys på den norske landsbygda, og å gi dem en annerledes og spennende opplevelse av en norgesferie.
![](https://trigger-proxy.imgix.net/https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2F8pXJ0ypK56w%2Fmaxresdefault.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=113&imgixProfile=proxy&q=90&w=200&s=fec5210eb44ec35e4cbddfd8174ae002 200w, https://trigger-proxy.imgix.net/https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2F8pXJ0ypK56w%2Fmaxresdefault.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=226&imgixProfile=proxy&q=90&w=400&s=3599ef6de30f42ce64a46d36e76f1a8b 400w, https://trigger-proxy.imgix.net/https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2F8pXJ0ypK56w%2Fmaxresdefault.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=339&imgixProfile=proxy&q=90&w=600&s=ffd1f1bd82f2e110a145e3c4be40c47e 600w, https://trigger-proxy.imgix.net/https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2F8pXJ0ypK56w%2Fmaxresdefault.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=452&imgixProfile=proxy&q=90&w=800&s=600cfdf6dcfdf48f087cd581a53f36ee 800w, https://trigger-proxy.imgix.net/https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2F8pXJ0ypK56w%2Fmaxresdefault.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=565&imgixProfile=proxy&q=90&w=1000&s=85fd3e2604bb5701eced0df345087988 1000w, https://trigger-proxy.imgix.net/https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2F8pXJ0ypK56w%2Fmaxresdefault.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=678&imgixProfile=proxy&q=90&w=1200&s=d2eaaada8aa50cbeca0a6b1215bc9d0e 1200w, https://trigger-proxy.imgix.net/https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2F8pXJ0ypK56w%2Fmaxresdefault.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=791&imgixProfile=proxy&q=90&w=1400&s=cf04d772344c05f3cec0b8035d008dc8 1400w, https://trigger-proxy.imgix.net/https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2F8pXJ0ypK56w%2Fmaxresdefault.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=904&imgixProfile=proxy&q=90&w=1600&s=35cecda5bdab722b2ce53f932969e4b3 1600w, https://trigger-proxy.imgix.net/https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2F8pXJ0ypK56w%2Fmaxresdefault.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1017&imgixProfile=proxy&q=90&w=1800&s=43f5db11c4f10ea3dee817de509797ea 1800w, https://trigger-proxy.imgix.net/https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2F8pXJ0ypK56w%2Fmaxresdefault.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1130&imgixProfile=proxy&q=90&w=2000&s=6c7ada3844104c4852ff522681abad9e 2000w)
Episk ferie
Kampanjen «Redefine luxury» var basert på en kombinasjon av anerkjente kjennetegn fra luksussegmentet og enestående norsk natur, autentiske bygder og spennende aktiviteter. Gjennom kampanjen vises det frem en rekke varierte og fantastiske bærekraftige ferieopplevelser, som ikke går på bekostning av komfort og luksus.
– For at Norge skal nå målet om å kutte 55 prosent av klimagassutslippene i reiselivet, må vi få turister til å reise med mer omhu og tenke nytt rundt hva som er luksus. Det handler ikke minst om å ta mer bevisste valg når det kommer til transport og hvor de vil reise, overnattingssteder og aktiviteter, sier Katrine Mosfjeld, markedssjef for Visit Norway, og legger til:
– Vi vil vise nordeuropeerne at den store reisen kanskje er nærmere enn de tror.
– Luksus kan også være å sovne inn i en historisk seng, spise et måltid med lokale delikatesser eller ubegrenset tilgang til den vakreste naturen. Den norske bygda har en enorm bredde av bærekraftige «luksusopplevelser» som ikke er overdådige og forbeholdt de få, avslutter Mosfjeld.