Gull i Gullblyanten

– En idé vi har hatt veldig troen på

15.03.2023

Gull i kategorien audio for Samsung-kampanjen «For the love of sound».

Det ble gull til Trigger og Samsung for kampanjen «For the love of sound» i kategorien audio da Norges under årets Gullblyanten-utdeling fredag kveld. Dette er Triggers første seier i Gullblyanten.

– Dette er en idé vi har hatt veldig troen på selv, derfor er det ekstra hyggelig at kampanjen har blitt så godt mottatt av både publikum og bransjekollegaer i sier kreativ leder i Trigger, Bjørnar Thorsen.


Hørselstest i låt

En av fem skandinavere har en form for hørselshemming. Målet med kampanjen var å skape oppmerksomhet rundt viktigheten av å ta vare på hørselen, og valget falt på en løsning der vi allerede lytter.

– Mange er ikke klar over at de har et hørselsproblem, eller viktigheten av å nyte god lyd på en ansvarlig måte. Løsningen ble å bringe hørselstesten dit publikum allerede lytter. Selv om ikke alle har et forhold til hørselstap har de aller fleste et forhold til musikk, sier Thorsen, som sammen med Eystein Norderval utgjorde det kreative teamet bak kampanjen.

Sammen med produsentduoen Skinny Days og den svenske artisten Nea, slapp Samsung en låt på alle de store streamingplattformene, der deler kan høres av noen men ikke av alle.

Gjemt i låta Heartbeat, som er streamet over én million ganger, finner man lyder og frekvenser som brukes i hørselstester. Gjennom teknologi, innovasjon og kreativitet blir vi oppmerksom på vår egen hørsel, og den minner oss på å ta vare på den slik av vi får de beste lyd- og musikkopplevelsene, nå og i fremtiden.

NM i reklame

Gullblyanten regnes som den største og viktigste konkurransen for reklamebransjen. Den arrangeres av Kreativt Forum, og ble startet i 1989. Formålet er å vise det beste av kreativ kommersiell kommunikasjon i Norge, heve ambisjonsnivået og inspirere til kreativitet, problemløsning og nyskapning.