Premiedryss fra inn- og utland på samme døgn til Trigger

Premiedryss fra inn- og utland på samme døgn til Trigger

11.06.2021

På 24 timer har Trigger fått utdelt til sammen tre gull og ett sølv i Sabre Awards og Gulltaggen.

Ett av gullene gikk til «Impossible Games» for Fortum og Bislett Games i kategorien «Sponsorship», i Sabre Awards 2021 som gikk av stabelen onsdag kveld.

– Dette er et veldig godt eksempel på hvordan et sponsorat kan være så mye mer enn logoeksponering, men et genuint partnerskap der man jobber mot samme mål. I dette tilfellet er begge parter kjent for sin grønne profil, så vår tanke var å la idrettsutøvere konkurrere mot hverandre på den mest energieffektive måten som mulig, på hver sin arena i hvert sitt land. Da koronakrisen inntraff ble det klart at dette ikke bare var et spennende eksperiment, men en måte for Fortum å være med å redde Bislett Games på, sier konsulent Markus Eckbo Endresen.

Både Endresen og byråleder Bente Kvam Kristoffersen er stolte og glade for å vinne prisen.

– Impossible Games ble en sensasjon. Hyllet av medier og fans over hele verden, og satte en ny standard for hvordan idrettsarrangement kan avholdes i krisetid. Bislett Games fikk beholde alle sine sponsorer, og arrangementet ble det mest sette innholdet på TV den dagen. I etterkant kalte Erna Solberg Bislett-general Steinar Hoen for den mest nytenkende og visjonære idrettsentreprenøren i Norge, sier Kristoffersen.

Asan-kampanje vant i både Sabre og Gulltaggen

Trigger fikk også et gull for sin «Reclaim Intimacy» for Karo Pharma/Asan i kategorien «Marketing to youth» i Sabre Awards. Torsdag ble det i tillegg klart at Trigger og OMD stakk av med gull for den samme kampanjen i kategorien «mediestrategi» og sølv i kategorien «integrert kampanje» i Gulltaggen her hjemme.

– Dette har vært en utrolig spennende og utfordrende kampanje å jobbe med. Det var viktig for oss å finne en balanse og et uttrykk i filmene der vi klarte å få frem presset unge mennesker opplever, samtidig som vi ikke skulle trå over grensen. Vi vil løfte frem samarbeidet vi har hatt med Oslo Assembly, der regissør Lars Tovik og produsent Jannecke Nordskog virkelig har vært helt strålende samarbeidspartnere, sier kreative leder Magdalena Kamøy om vinnerjobben.

– Kampanjen er et eksempel på hvordan man som annonsør kan gå fra å være en produktleverandør til å bli en samfunnsaktør. Asan tok her tak i en problemstilling som handler om at porno for mange er viktigste arena for læring om seksualitet. Sammen med Asan løftet vi problemet frem i lyset der målet var å utvide hva intimitet er og å dempe et forventningspress vi vet mange unge sliter med. En jobb som har betydd så mye for så mange unge er det ekstra fint å vinne heder og ære for, sier Tone Helene Angsund i Trigger.

– Det er første gang vi vinner gull i Gulltaggen og det har vi siktet mot lenge. Ekstra stas er det at vi da vinner for en kampanje som har vært viktig for mange. Det i seg selv er verdt alt, sier Bente Kvam Kristoffersen.