Ta vare på intimiteten
Ta vare på intimiteten
Halvparten av ungdommer under 18 år opplyser at de har sett porno på nett. Asan spør hva det gjør med oss.
I en tid der mange eksponeres for et forvridd bilde av kjærlighet og seksualitet gjennom porno, synes vi det er viktig å minne om at intimitet er noe av det fineste som kan oppstå mellom to mennesker, forteller produktsjef i Asan, Cecilie Ramm.
Intimvaskprodusentens kampanje handler om at mange unge i dag ser på porno i flere år før de debuterer seksuelt, og at det kan påvirke måten unge forholder seg til nærhet og intime relasjoner på.
Kampanjen har fått navnet «La oss ta vare på intimiteten».
Intimitet og følelser er helt fraværende fra porno. Derfor syns vi det er utrolig fint at en så stor og viktig kommersiell aktør som Asan tør å vise sex som den egentlig er: ikke perfekt, og full av følelser. Vi håper at kampanjen kan bidra til at intimitet blir et tema, også på skolen som en del av seksualundervisningen, sier kreativ leder i Trigger, Magdalena Kamøy.
Filmen er laget av Oslo Assembly.
Kort tid etter publisering fikk vi beskjed fra Facebook om at filmen ikke kunne brukes i betalt annonsering, ettersom den bryter med deres retningslinjer. Derfor har også kampanjen en rekke andre elementer som skal bidra til å spre budskapet. Asan har blant annet samarbeidet med podcasten «Tusvik & Tønne», Aller Concept Store, Snapchat og OMD om kampanjen, som rulles ut i sin helhet utover høsten. Kampanjen er en del av Asans samfunnsansvarsprosjekt, som handler om å bidra til positivt kroppsfokus og økt selvtillit hos målgruppen.