Ta vare på intimiteten
Ta vare på intimiteten
Halvparten av ungdommer under 18 år opplyser at de har sett porno på nett. Asan spør hva det gjør med oss.
I en tid der mange eksponeres for et forvridd bilde av kjærlighet og seksualitet gjennom porno, synes vi det er viktig å minne om at intimitet er noe av det fineste som kan oppstå mellom to mennesker, forteller produktsjef i Asan, Cecilie Ramm.
Intimvaskprodusentens kampanje handler om at mange unge i dag ser på porno i flere år før de debuterer seksuelt, og at det kan påvirke måten unge forholder seg til nærhet og intime relasjoner på.
![](https://trigger-web.imgix.net/Skjermbilde-2021-09-27-kl.-13.35.39.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=225&q=90&w=400&s=6689a2fe10c7783a0b1f8364fa60ac86 400w, https://trigger-web.imgix.net/Skjermbilde-2021-09-27-kl.-13.35.39.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=337&q=90&w=600&s=a4a1fdc686d50c01ffd618492b1f932f 600w, https://trigger-web.imgix.net/Skjermbilde-2021-09-27-kl.-13.35.39.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=449&q=90&w=800&s=b6314ce09d30c87f6a46ba2fa350677d 800w, https://trigger-web.imgix.net/Skjermbilde-2021-09-27-kl.-13.35.39.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=562&q=90&w=1000&s=e25e9d9d51f00103ba7e5e74835e34b4 1000w, https://trigger-web.imgix.net/Skjermbilde-2021-09-27-kl.-13.35.39.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=674&q=90&w=1200&s=f335516cd69851b99e61a8d8ecf3ce95 1200w, https://trigger-web.imgix.net/Skjermbilde-2021-09-27-kl.-13.35.39.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=787&q=90&w=1400&s=4f17c1f7c3c284d9f96ca85be6da4ea4 1400w, https://trigger-web.imgix.net/Skjermbilde-2021-09-27-kl.-13.35.39.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=899&q=90&w=1600&s=e48ea4cd0e337f5645817139a624a652 1600w, https://trigger-web.imgix.net/Skjermbilde-2021-09-27-kl.-13.35.39.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1011&q=90&w=1800&s=c6f18b3ce56c5be655b8b0f9083d915e 1800w, https://trigger-web.imgix.net/Skjermbilde-2021-09-27-kl.-13.35.39.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1124&q=90&w=2000&s=2d4333ed44703a7d9c8970fb67888118 2000w)
Kampanjen har fått navnet «La oss ta vare på intimiteten».
Intimitet og følelser er helt fraværende fra porno. Derfor syns vi det er utrolig fint at en så stor og viktig kommersiell aktør som Asan tør å vise sex som den egentlig er: ikke perfekt, og full av følelser. Vi håper at kampanjen kan bidra til at intimitet blir et tema, også på skolen som en del av seksualundervisningen, sier kreativ leder i Trigger, Magdalena Kamøy.
Filmen er laget av Oslo Assembly.
Kort tid etter publisering fikk vi beskjed fra Facebook om at filmen ikke kunne brukes i betalt annonsering, ettersom den bryter med deres retningslinjer. Derfor har også kampanjen en rekke andre elementer som skal bidra til å spre budskapet. Asan har blant annet samarbeidet med podcasten «Tusvik & Tønne», Aller Concept Store, Snapchat og OMD om kampanjen, som rulles ut i sin helhet utover høsten. Kampanjen er en del av Asans samfunnsansvarsprosjekt, som handler om å bidra til positivt kroppsfokus og økt selvtillit hos målgruppen.