Welcome to space

Welcome to space

Den norske reiselivsnæringen har blitt knallhardt rammet av Covid-19. Da myndighetene bestemte seg for å åpne grensene for sommerturisme, måtte vi raskest mulig posisjonere Norge som et trygt reisemål.

Please accept YouTube cookies to play this video. By accepting you will be accessing a service provided by a third party external to https://www.trigger.no/

I juli 2020 gjorde den norske regjeringen seg klar til å åpne grensene våre for turister. På det tidspunktet var hele Europa fremdeles i en klaustrofobisk tilstand. Millioner av europeere hadde sittet i isolasjon i flere måneder, ofte i små leiligheter. De trengte å komme seg ut, men med viruset som herjet var sikkerhet og smittevern avgjørende for valg av reisemål. For å redde den norske reiselivsnæringen måtte vi raskest mulig posisjonere Norge som et trygt reisemål. Heldigvis har vi noen naturlige fordeler i Norge som er spesielt attraktive etter en periode med isolasjon: Masse plass, tilgjengelig natur, og ren, frisk luft.

Så vi lanserte: Norwegian Space Travel. Vi har et nesten uendelig landskap i Norge. Den nest lengste kystlinjen i verden, ti ganger så mange øyer som Hellas og bare 15 personer per kvadratkilometer. Sammenlignet med store byer i Europa er det nesten utenomjordisk. Med "Norwegian Space Travel" inviterte vi besøkende til å utforske alt dette rommet.

«Norwegian Space Travel» ga opphav til spekulasjoner om et nytt norsk romfartsprogram. Så lanserte vi hovedfilmen vår, og forklarte at Norge er «space on earth». Til slutt ga vi ut faktabaserte annonser som bevis på konseptet og for å utløse bookinger.

Resultater

3.000.000 videovisninger.
1.360.000 ThruPlays og full videovisning.
9.941.092 visninger på tvers av kanaler.
Internasjonal mediedekning, inkludert Lonely Planet.