Musikk som hørselstest

En av fem skandinavere har en form for hørselshemming, og mange er er ikke klar over at de har et problem.

Please accept YouTube cookies to play this video. By accepting you will be accessing a service provided by a third party external to https://www.trigger.no/

Oppgave og gjennomføring

For å skape oppmerksomhet rundt viktigheten å ta vare på hørselen falt valget på en løsning der vi allerede lytter.

Sammen med produsentduoen Skinny Days og den svenske artisten Nea, slapp Samsung en låt på alle de store streamingplattformene, der deler kan høres av noen men ikke av alle.

Løsning og resultat

Gjemt i låta Heartbeat finner man lyder og frekvenser som brukes i hørselstester. Gjennom teknologi, innovasjon og kreativitet blir vi oppmerksom på vår egen hørsel, og den minner oss på å ta vare på den slik av vi får de beste lyd -og musikkopplevelsene, nå og i fremtiden.

Med over én million streams er det trygt å si at Heartbeat er Skandinavias mest populære hørselstest.