Ein smakebit av Stranda

Ein smakebit av Stranda

Årets kanskje mest sjarmerende og ujålete kampanje kom fra Stranda. Strandaskinka kan bare lages på Stranda, og Stranda har mye å være stolt av. Alt dette ville vi dele med resten av Norge, og hvem bedre enn ekte Strandassadører kunne hjelpe oss med det?

Oppgaven og løsningen

Fordi Stranda ikke har de største markedsføringsmusklene trengte Stranda all hjelp de kunne få. Så derfor søkte de etter folk som har flyttet ut, men som fortsatt elsker Stranda. Og det var selveste skinkeordføreren som inviterte.

Vi laget et konsept som kan leve lenge i landet, med fokus på gerilja og lokale stunts og sjarmerende dialekt skulle vi rekruttere fans av Stranda til å hjelpe oss å gi hele Norge en smakebit av Stranda. Det var raust lagt opp og vi ville at det ikke bare handlet om selve skinka, men like mye om Stranda som sted. På Stranda satt vi opp det første adshell´et noensinne, vi dro land & strand rundt for å henge opp etterlysninger etter strandassadører, og det ventet en nydelig «handbok for strandassadører» til de som ble med. Egen facebook-side (Stolt av Stranda) som skinkeordfører Oskar skulle drifte ble «åpnet», og det tikket raskt inn nye medlemmer. Her var det mye kjærlighet til Stranda å spille på. Ikke rart den faktiske ordføreren og lokalavisa ble med!

Resultatene

Allerede etter 2,5 uke hadde vi en sterk og engasjert facebook gruppe med 2000 medlemmer, og nesten 500 av dem meldte seg aktivt til å innta rollen som «strandassadør». Engasjementet er høyt og det deles og diskuteres alt som har med Stranda å gjøre i gruppa, godt moderert av Oskar skinkeordføreren. Det jobbes nå med hvordan Stranda vil ta dette videre og gi enda flere nordmenn en smakebit av Stranda. For det er jo sånn at Strandaskinke kan bare lages på Stranda, men kan nytes av hele Norge.

Please accept YouTube cookies to play this video. By accepting you will be accessing a service provided by a third party external to https://www.trigger.no/
Strandassadør, en kunngjøring fra Skinkeordføraren