Chiefs of fun

Chiefs of fun

Da samfunnet gradvis åpnet igjen etter pandemien, bestemte Trysil seg for å lede publikum fra sosial distansering til sosial moro og lek. For å hjelpe dem hyret Trysil inn tre helt spesielle, og veldig unge, eksperter. De nyoppnevnte "Chiefs of Fun" tok kontroll over byen, og inspirerte hele landet til å leke.

Please accept YouTube cookies to play this video. By accepting you will be accessing a service provided by a third party external to https://www.trigger.no/
Se casefilmen

Oppgaven og innsikten

Covid-19 gjorde folkehelse synonymt med sosial distansering og isolasjon. Dette er imidlertid det motsatte av det som normalt regnes som sunn oppførsel. Forskning viser at det å ha tid sammen med sine kjære, å være aktiv utendørs og å bare ha det gøy og leke har stor innvirkning på vår helse og velvære.

Vår oppgave var å få norske helsemyndigheter til å oppmuntre til lek som et folkehelsetiltak, posisjonere Trysil som stedet å reise til hvis du vil leke og ha det moro med familien, og sist men ikke minst; øke bookingen til Trysil.

Løsningen

Skal du ta lek på alvor må du snakke med de virkelige ekspertene. Barna. Derfor rekrutterte vi tre lekeglade barn for å hjelpe oss med å lære voksne hvordan de skal ha det moro igjen. Våre nyoppnevnte "Chiefs of Fun" laget et sett med lekne leveregler som vi ønsket å presentere for våre nasjonale helsemyndigheter. Men - for å fange regjeringens oppmerksomhet måtte vi gjøre noe litt radikalt. Så vi lot barna ta over styringen av den største resorten i byen.

Resultatene

Takket være vår nye ledelse økte bestillingene på Trysil Resort med 28 prosent. Trafikken på sykkelstiene økte med 21 prosent, vi fikk 811 nye abonnementer på nyhetsbrev, 16 000 klikket på annonsene og 600 000 nordmenn så kampanjen.

Det beste av alt? Norges statsminister, Erna Solberg, gikk offentlig ut og oppfordret alle voksne i landet til å følge våre lekne regler.