Trigger sikret seg avtalen med Medietilsynet
Trigger har vunnet anbudet om kommunikasjonsbistand til Medietilsynet etter en omfattende konkurranse med hele 13 byråer. Startskuddet for samarbeidet har allerede gått, der Trigger skal bidra til å styrke Medietilsynets stemme i en stadig mer kompleks mediehverdag.
– Dette er en viktig avtale for oss, absolutt. Det er en spennende og faglig viktig oppgave, og det er interessant å få ta del i det informasjonsarbeidet som Medietilsynet står for, sier Trigger-konsulent Markus Eckbo Endresen til KOM24.
Konkurransen ble avgjort på bakgrunn av både løsningsforslag, kompetanse og pris. I vurderingen la Medietilsynet størst vekt på kvalitet.
– Vi takker alle som deltok i anbudskonkurransen, og ser fram til et godt samarbeid med Trigger, som vi etter en totalvurdering mener leverte det beste tilbudet sett opp mot våre behov, forteller direktør i Medietilsynet, Mari Velsand, til KOM24.
Den eksterne hjelpen fra Trigger handler særlig om å utvikle og produsere kampanjemateriell, blant annet innen tema knyttet til trygg digital oppvekst. Her har Trigger allerede bistått i forbindelse med Medietilsynets markering av Safer Internet Day, med kampanjen «Tåle eller ikke tåle», der søkelyset ble rettet mot det skadelige og uønskede innholdet som barn og unge møter i sosiale medier.


Medietilsynets kommunikasjonsbehov favner bredt, og nettopp derfor tror Eckbo Endresen at det var bredden i Trigger-laget som ble utslagsgivende. Han mener også at Triggers engasjement og forståelse for Medietilsynets rolle har vært en viktig faktor, og at dette nå skal omsettes i målrettet og meningsfull kommunikasjon.
– Jeg tror vi har en sammensetning av kompetanse i Trigger som man ikke finner så mange andre steder. Vi har både strategisk tyngde og høy kreativ kraft, i tillegg til god operasjonell gjennomføringsevne innen PR og kommunikasjon. Du kan finne miljøer som er sterke på én eller to av disse, men jeg tror ikke du finner mange som har den kombinasjonen.