Trigger henter om bord ny kunde

Skal stake ut ny kurs med Redningsselskapet

05.01.2024

Vil gjøre Redningsselskapet viktigere og mer relevant for flere enn båtfolket.

– Vi var ute etter en samarbeidspartner som kunne ta våre tanker om å revitalisere den folkebevegelsen Redningsselskapet var tidligere og realisere det. Trigger har en lang merittliste på å lykkes med nettopp det – og de er gode til å treffe det "virkelige liv" og å finne det som trigger folk i deres hverdag. Det er det veldig viktig for oss at vi også klarer, sier Stine Steffensen Børke, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Redningsselskapet.

Med en ny merkevarestrategi i skipssekken, var Redningsselskapet ute etter bistand til å sette den nye strategien ut i livet. Etter å ha vært i dialog med fire byråer, falt valget på Trigger.

– Redningsselskapet er en merkevare med et utrolig godt omdømme, men som fortjener både mer oppmerksomhet og ikke minst trenger mer støtte. Det er så mange som tar dem for gitt, og det må vi gjøre noe med, sier Lene Lyck Fasting, strategisk rådgiver i Trigger.

Å redde liv er kjernen
Som en frivillig, humanitær medlemsorganisasjon jobber Redningsselskapet for å gjøre det tryggere å ferdes på og ved sjøen. Å redde liv er kjernen i alt det Redningsselskapet gjør, og det har det vært helt siden de to første redningsskøytene ble sjøsatt i 1891.

Ambisjonen er å skape engasjement for Redningsselskapet, ikke bare for båtfolk, men langs verdens nest lengste kystlinje. Arbeidet er allerede godt i gang.

– Vi har vært på Noatun og blir overveldet av alt de gjør og som folk ikke vet om. Redningsselskapet har gjort en utrolig god jobb gjennom mange år, og vi gleder oss veldig til å være med på å løfte det enda bedre frem, sier Lyck Fasting.

– Vi har allerede hatt flere gode diskusjoner og blitt utfordret på mye. Det liker vi. Vi gleder oss til reisen videre sammen med Trigger, sier Steffensen Børke.

Foto: RS/Kjetil Taksdal