– Rekordår!

Tidenes høyeste topplinje for Trigger

07.07.2023

– Dette er vi selvfølgelig veldig fornøyd med. Spesielt fordi det kommer sammen med sterke kreative resultater og vekst i porteføljen, sier daglig leder i Trigger Bente Kvam Kristoffersen.

Byråets omsetning endte på 84,62 millioner kroner i 2022, en økning på hele 26 prosent fra 67,4 millioner kroner året før. Byråinntektene økte også, og endte på 47,71 millioner.

– Jeg er så utrolig stolt over det vi får til sammen i byrået og med kundene våre. Det er beinhardt arbeid som legges ned hver eneste dag, og i 2022 hadde vi fullt fokus på å bygge videre på den kulturen og kunnskapen som sørger for at vi får til så mye bra, sier Kvam Kristoffersen.

Byrået endte med et resultat før skatt på 2,44 millioner kroner. Det er en nedgang på litt under to millioner fra året før.

– Vi slår av noe på resultatet sammenlignet med 2021. I fjor bygget vi Trigger enda sterkere gjennom strategiske rekrutteringer, og vi har investert betydelig i faglig utvikling og sosiale aktiviteter for alle ansatte. Dette var viktig for oss etter noen tøffe år med pandemi, forklarer Kvam Kristoffersen.

EM-gull

2022 ble et rekordår på flere måter. Trigger ble kåret til årets nordiske byrå, tok gull i EM i PR og var på topplisten over verdens mest kreative byråer. De hentet også hjem prisen for verdens beste reiselivskommunikasjon sammen med Innovasjon Norge.

– Vi har ambisjoner om å hevde oss der ute, det har vi sagt før. Vi vil konkurrere med utlandet. Det er noe eget å måle krefter med de aller beste og ekstra stas å faktisk vise omverden at et lite norsk byrå kan hevde seg i verdenstoppen, sier Kvam Kristoffersen.

Noen av kundene Trigger jobber med er Samsung, Polestar, Bufdir, Nettavisen, Neas, Cisco, Tibber, Nasjonalmuseet, Google, Coca-Cola, Vipps MobilePay, BCG, NHO Reiseliv og Havila Kystruten.