Ny strategisk planner
Trigger styrker seg på strategi og innsikt
Marianne Knutsen hentes til Trigger som strategisk planner etter 12 år i Los & co.
– Trigger er et spennende byrå bygget på en fagdisiplin jeg gleder meg til å lære mer om, nemlig PR. For meg betyr det å fokusere på hvordan vi får oppmerksomhet og engasjerer målgrupper før vi setter miksen av fortjent og betalt. Der er Trigger eksepsjonelt gode, sier Marianne Knutsen om overgangen.
Med bakgrunn som tekstforfatter, kreatør og de siste årene strategisk planner, har hun med seg verdifull erfaring.
– Som planner jobber man med innsikt, og for meg handler det om å gjøre innsikten operativ, slik at den kan jobbes videre med av kreatørene, forklarer Knutsen, og fortsetter:
– Jeg er alltid på jakt etter det som tetter gapet mellom der en virksomhet er, og dit den vil. Der ligger strategien, og så må man dra ut essensen av den, som er interessant å jobbe videre med kreativt.
![Marianne Brenk Knutsen](https://trigger-web.imgix.net/IMG_0174_Low-Res.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5088&fp-y=0.2151&h=225&q=90&w=400&s=c0d37cfd840679c44dfa7bdd5399da05 400w, https://trigger-web.imgix.net/IMG_0174_Low-Res.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5088&fp-y=0.2151&h=337&q=90&w=600&s=f7ced84e7ca5953a93f353ef28a03677 600w, https://trigger-web.imgix.net/IMG_0174_Low-Res.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5088&fp-y=0.2151&h=449&q=90&w=800&s=6137e37ac4a56c9fc64d688a86aeedce 800w, https://trigger-web.imgix.net/IMG_0174_Low-Res.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5088&fp-y=0.2151&h=562&q=90&w=1000&s=caab1ff373fa7e6def9e66fe26ad3565 1000w, https://trigger-web.imgix.net/IMG_0174_Low-Res.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5088&fp-y=0.2151&h=674&q=90&w=1200&s=565a40e43e137aaa93d1af9cc6873990 1200w, https://trigger-web.imgix.net/IMG_0174_Low-Res.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5088&fp-y=0.2151&h=787&q=90&w=1400&s=9210fd5e1e5bced3df52a3645c368f6e 1400w, https://trigger-web.imgix.net/IMG_0174_Low-Res.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5088&fp-y=0.2151&h=899&q=90&w=1600&s=4ccb6085b853bd2985c3a845ac6c6dfe 1600w, https://trigger-web.imgix.net/IMG_0174_Low-Res.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5088&fp-y=0.2151&h=1011&q=90&w=1800&s=c9407c4d43fc00ff6bf79832570e1325 1800w, https://trigger-web.imgix.net/IMG_0174_Low-Res.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5088&fp-y=0.2151&h=1124&q=90&w=2000&s=05749493a28f7e68c52cdb8d57348cc5 2000w)
Drømmedagen hennes er delt i to: Halvparten går med til research, gjerne en kombinasjon av å lese seg opp på teori og kunnskap, og å snakke med målgruppene. Den andre halvparten brukes til å skrive en god kreativ brief.
– Ordene man bruker har veldig mye å si, og her tror jeg det er en fordel at jeg selv har bakgrunn som kreatør. Jeg vet hva som skal til for å sette i gang prosessen, forklarer Knutsen.
– Marianne blir en viktig spiller hos oss. God innsikt er fundamentet i all vår rådgivning, så det å få Marianne på laget med erfaringen og kompetansen hun tar med seg vil virkelig styrke hele byrået. Marianne har jobbet med krevende, komplekse problemstillinger og har bred erfaring fra ulike bransjer. Å starte året med en ressurs som Marianne er rett og slett perfekt, sier daglig leder i Trigger, Bente Kvam Kristoffersen.