Trigger samarbeider med stiftelsen INSJ

– Vi som byrå har et samfunnsansvar

26.09.2022

Trigger har samarbeidet med initiativtaker Gisle A. G. Agledahl, Isabelle Ringnes og Jenny Skavlan, om oppstarten av stiftelsen INSJ.

– Jeg tror det er behov for en nøytral, faglig stiftelse som ingen skal tjene penger på. Jeg liker veldig godt at Gisle og initiativtakerne tar dette samfunnsansvaret, sier daglig leder Bente Kvam Kristoffersen.

Det var derfor naturlig for henne å si ja da Agledahl tok kontakt om samarbeidet. Målet for stiftelsen er at midlene som samles inn skal gå uavkortet til veldedige formål, og alle samarbeidspartnerne jobber derfor gratis.

– Vi føler at vi som byrå har et samfunnsansvar. Som en av de ledende aktørene i bransjen er det viktig å dedikere tid og ressurser til dette, sier Kristoffersen. – Vi håper flere byråer vil være med å bidra, legger hun til, og oppfordrer byråer som er interessert til å kontakte initiativtakerne for mer informasjon.

Påvirker bransjen

Stiftelsen INSJ samler influensere og andre profiler som gjør kommersielle samarbeid på sosiale medier i et fellesskap for kunnskapsutveksling og nettverksbygging, i tillegg til å gi bort en del av annonseinntektene sine til et veldedig formål.

Formålet er videre å inspirere til en mer bærekraftig bransje ved å øke bevisstheten, heve kunnskapsnivået og gi oppmerksomhet til saker som betyr noe. Dette resonnerer godt med hvordan Trigger jobber med kunder.

– For oss har det vært mye læring i dette prosjektet, samtidig som vi har kunnet bidra med vår faglige kompetanse. Jeg opplever at influenserne er mye proffere enn jeg kanskje hadde trodd og tenker vi kredibiliteten må løftes. Det arbeidet er godt i gang nå og vi gleder oss til fortsettelsen, avslutter Kristoffersen.

Les mer på stiftelseninsj.no