Clear Channel Norge tar Trigger med utendørs

20.09.2019

Clear Channel Norge har valgt Trigger som strategisk og kreativ samarbeidspartner innen PR-og kommunikasjon.

Sammen med Trigger skal Clear Channel Norge tydeliggjøre sin posisjon i det norske markedet, og vise mangfoldet av mulighetene som finnes i utendørskanalen.

– Vi har lenge fulgt med på hva Trigger har fått til, og er imponerte over deres evne til å omsette kreative ideer til faktiske løsninger som engasjerer på mange plan. Vi gleder oss til å komme i gang med samarbeidet, sier David Klagsbrun, PR & Communication Manager for Clear Channel Scandinavia.

– Mye mer enn bare utendørsreklame

Oppdraget til Trigger innebærer blant annet å sikre at kommunikasjonstiltakene leverer på strategien og at det etableres en rød tråd i budskapene på tvers av all markeds- kommunikasjon.

– Etter mange år i bransjen har jeg fulgt med på utviklingen til Clear Channel fra statiske boards til nå komplekse, digitale produkter som kan benyttes i alle typer kampanjer. Jeg gleder meg til å være med og vise hvordan man kan bruke OOH som hovedkanal i større grad enn hva vi er vant til tradisjonelt, sier Hans-Kristian Wergeland, kundeansvarlig i Trigger.

Digitalrådgiver i Trigger, Anette Johnsrud Larsåsen, skal bistå i samarbeidet.

– Clear Channel er på alle måter en partner vi har stor tro på. De har tung digital kompetanse og er en av de fremste aktørene på å bruke data i sine løsninger og produkter, sier Larsåsen.

Samfunnsansvar med kreative muligheter

David Klagsbrun forteller at Clear Channel er opptatt av å skape effektive løsninger, samtidig som de har et stort samfunnsansvar med sine synlige flater over store deler av landet.

–Som en tydelig aktør i bybildet mener vi at det er vår plikt å bidra til en bedre by for alle som bor der. Vi har flere store samarbeid, som for eksempel Oslo kommune med Bysykkel- og leskur-avtalene, for å gjøre byen tilgjengelig for folket, sier Klagsbrun.

– Utendørskanalen er i rask utvikling og det er utrolig mye igjen å oppdage, spesielt når det kommer til å utnytte de kreative mulighetene som skapes i takt med at ny teknologi fosser frem. Vi ser virkelig frem til å være med Clear Channel på den videre reisen utendørs, og få muligheten til å inspirere både byer og annonsører til å teste ut nye og samfunnsnyttige uttak i utendørskanalen for å skape verdi for alle forbipasserende der ute, avslutter Wergeland.