Verdens yngste regissør

Verdens yngste regissør

I en åpen søknadsprosess danket Oliver (10) ut mer enn 2800 søkere, og stakk av med seieren om å bli verdens yngste regissør. Vi inviterte publikum til å følge hele prosessen mens Oliver skapte sitt mesterverk – nemlig Trysils nye reklamefilm.

Please accept cookies to play this video. By accepting you will be accessing a service provided by a third party external to https://www.trigger.no/
Se casefilmen her

Bakgrunn og innsikt

Destinasjon Trysil så etter en ny måte å snakke med skandinaviske familier på, med mål om å øke antall gjester fra Norge, Sverige og Danmark. Trysil tilbyr nemlig alt en familie kan ønske seg for en aktiv ferie; sykling, bowling, svømming, natur, hotell og restauranter. Oppgaven var å tilføre noe nytt i kommunikasjonen – med glimt i øyet – og målene var å øke engasjementet i sosiale medier, øke trafikk til trysil.com og få inn 1000 «jobbsøknader».

Det å tilbringe kvalitetstid med familien er viktig når man er på ferie, og ferietrenden har gått fra hvile til aktivitet. For å vise frem Trysil som en feriedestinasjon for familien med et bredt aktivitetstilbud, ville vi gi regien til noen andre enn oss – nemlig til barna selv.

Vi ville gi regien til noen andre enn oss – nemlig til barna selv.

Gjennomføring

I første fase lanserte vi et åpent søk etter verdens yngste regissør. Vi gikk bredt ut i både Norge, Sverige og Danmark. Etter at vi hadde funnet ham – Oliver på 10 år, kunne publikum følge hele produksjonen i et bredt spekter av kanaler frem mot lanseringen av Olivers mesterverk. Ved å la et barn ta kontroll over historien vår fikk vi virkelig en mulighet til å snakke med målgruppen. Vi presenterte regissøren gjennom behind the scenes-filmer, reaksjonsfilmer og mye mer. Siste fase var lanseringen av den endelige reklamefilmen.

Over 2800 søkte på stillingen som verdens yngste regissør.

Resultater

Vi fikk inn hele 2838 søknader til stillingen som verdens yngste regissør. På Facebook økte engasjementet med 49 prosent, reach med 68 prosent og trafikken til trysil.com økte med 49 prosent. Og vi kan trygt si at flere skandinaviske familier fikk øynene opp for Trysil: Norske gjester økte med 28 prosent, svenske gjester med 40 prosent og danske gjester med 60 prosent i perioden.