Norwegian Taxi

Fra sin egen taxi plukket Norwegian opp reiselystne nordmenn

Høsten 2015 ønsket Norwegian å minne folk i hele Norge på hvorfor de heier på flyselskapet.

For å vise folk hvordan Norwegian har gjort reise tilgjengelig for det norske folk – og fortsatt gjør det – sendte de en egen Norwegian Taxi ut på norske veier. I løpet av november/desember 2015 ble reiselystne nordmenn som stoppet Norwegian Taxi sendt av gårde på en uplanlagt reise til ti av Norwegians destinasjoner.

Norwegian har gjort at alle kan reise, uansett hvor de bor eller hvem de er. Med bakgrunn i dette skulle Norwegian taxi plukke opp reiselystne nordmenn over hele Norge. Det var like sannsynlig å stoppe taxien i Oslo sentrum som i Birtavarre i Troms, og det var viktig for Norwegian å skape lokalt engasjement.

Please accept cookies to play this video. By accepting you will be accessing a service provided by a third party external to https://www.trigger.no/
Her kan du se casefilm av Norwegian Taxi.

To dager før avreise la vi ut et hint på sosiale medier om hvor taxien kom til å befinne seg neste gang. På avreisedagen kunne taxien følges via et interaktivt kart som ble aktivt en time før taxien skrudde lyset på og kunne stoppes.

Kampanjen fikk massiv respons i sosiale medier med en total rekkevidde på Facebook på 8.832.982 og over 1.4 millioner som engasjerte seg i innleggene. Kampanjen fikk også god dekning i lokalavisene hvor taxien stoppet på sin vei gjennom Norge. Takk til samarbeidspartnerne Fresh Thinking, Tangrystan og Bleed.

Se nettsiden på www.norwegiantaxi.com