Nødbryteren

Hvordan vinne kampen om småbarnsforeldrene?

VRRRRÆÆÆÆÆÆÆÆÆL.. SLUTT!! F@*N. Akkurat sånn kan en biltur med barn være. Dette er ikke akkurat følelsen som inviterer til lang bilferie, men da grensene i år stengte ble nettopp bilferie det naturlige ferievalget for de fleste nordmenn.

Please accept Vimeo cookies to play this video. By accepting you will be accessing a service provided by a third party external to https://www.trigger.no/

Vi så denne følelsen som en mulighet til å vinne barnefamiliene, stoppe Facebook-feeden med autentisk og relevant innhold, og faktisk løse et problem for dem.

I år var kampen om turistene tøffere enn noen gang. Med lite budsjett måtte vi gjøre noe for å skille oss ut fra alle andre aktører som viste glade barn, aktiviteter, fjell og nydelig natur. Her kom vi kjapt til erkjennelsen om at ferie med barn ikke bare er solnedgang og lykke. Det kan også være et mareritt. Ved å vise noe ekte og ta målgruppens behov og utfordringer på alvor skulle vi vinne kampen om småbarnsforeldrene.

Lillehammer og Gudbrandsdalen ligger midt i Norge, og er kjent for eventyr. Det er også et sted svært mange kjører forbi. Vi skulle å få dem til å stoppe. Til å overnatte, utforske alle de spennende opplevelsene, familieparkene, naturen og alt regionen har å tilby. Og det beste av alt er at Lillehammer ligger kun en kort kjøretur unna de fleste store byene. Eller som vi sier: Kort vei til nye eventyr!

For å hjelpe barnefamiliene med kaoset i baksetet lanserte vi Nødbryteren – en digital tjeneste som skal hjelpe foreldre med å holde barna fornøyde på reisen. Når du trykker på Nødbryteren vet den at tålmodigheten til barna er brukt opp, og viser en oversikt over nærmeste aktivitet, opplevelse, restaurant eller stoppested.

Vi laget en innholdspakke til sosiale medier, bestående av humoristiske filmer, tips og triks, samt taktiske budskap som skulle konvertere.

Familiene elsket det. De brukte mye tid på innholdet, og over 2 minutter i snitt inne i appen. Det samme gjorde Trygg Trafikk, som støttet kampanjen. Vi fikk bred PR-dekning i nasjonale medier. Trafikken til lillehammer.com økte med hele 150% i forhold til fjoråret. Det viktigste av alt: Vi fylte bookingene i regionen. Kampanjen ble så vellykket at vi ble utsolgt for hotellrom, og måtte stoppe kampanjen underveis.