To nye kreatører på plass

Dobbel kreativ kraft inn i Trigger

07.10.2025

Trigger fortsetter å styrke det kreative laget, og henter inn to senior kreatører fra Geelmyden Kiese. Kreatørene deler Triggers ambisjon om å lage kommunikasjon som betyr noe. Nå er Erik Lysø og Øystein Vik klare for å sette sitt preg på idéarbeidet i byrået.

Som et kreativt tospann har duoen inntatt kontoret i Torggata. Med en felles lidenskap for ideer som setter spor, vil de bidra med både bredde og spiss i Trigger.

Lysø har snart 15 års erfaring med merkevarebygging, reklame og PR fra byråer i inn- og utland, blant annet Leo Burnett Romania og Ogilvy & Mather Frankfurt. De siste seks årene har han jobbet i Geelmuyden Kiese med alt fra politisk og strategisk kommunikasjon til kampanjer med fokus på holdningsendring og produkt.

– Trigger er et byrå jeg lenge har vært veldig nysgjerrig på, og som har levert gode jobber stabilt over flere år. Etter hvert som vi ble bedre kjent, forstod jeg at vi har ganske lik tilnærming til kommunikasjonsfaget, Trigger og jeg. Jeg tror vi er en god match, sier han.

Vik er utdannet art director fra Miami Ad School og har mer enn 15 års erfaring fra byråer som Kitchen, BBDO, Jung von Matt Hamburg, Leo Burnett Budapest, Apriil og Geelmuyden Kiese. Nå ser han frem til å bruke erfaringen sin i et byrå som deler hans syn på hva kreativitet skal handle om.

– Jeg hadde lyst til å bli en del av Trigger fordi det er et sted hvor kreativitet møter mening, og det er akkurat der jeg trives best. Nå gleder jeg meg til å lage ideer som engasjerer, utfordrer og kanskje til og med forandrer litt, sammen med folk som virkelig brenner for det de gjør, sier Øystein.

Daglig leder i Trigger, Bente Kvam Kristoffersen, trekker frem at de to kreatørene kompletterer laget på en god måte.

– Erik og Øystein har over flere år levert solide jobber som vi i Trigger har lagt merke til og latt oss imponere av. De har hevdet seg solid i nasjonale og internasjonale konkurranser og har massevis av verdifull erfaring fra både PR og reklamebransjen. De tar med seg skyhøye ambisjoner på egne og Triggers vegne så dette er en perfekt match, avslutter Kristoffersen.