Til topps i «PR-EM»

Gull i Sabre Awards

23.05.2019

Som eneste norske byrå stakk Trigger av med gull under SABRE Awards, PR-bransjens europamesterskap, i London onsdag kveld.

Trigger tok gull i kategorien «Multicultural marketing» for arbeidet med «The Proud Experience» for Visit Oslo og Innovasjon Norge.

I tillegg til prisen ble Trigger tildelt to «Certificate of Excellence» i den beslektede innovasjonsprisutdelingen IN2Sabre, for henholdsvis «Megaparents» for Bufdir og arbeidet med TV-aksjonen.

Norge hadde mange nominerte i finalen men det var altså kun Trigger som kunne hente hjem metallet.

Hvert år kårer Holmes Group de beste PR-byråene og PR-arbeidene i verden under SABRE Awards. Prisen er den mest tradisjonsrike og prestisjetunge prisutdelingen som finnes i PR-bransjen. Juryen består av en bredt sammensatt gruppe PR- og kommunikasjonsprofiler fra hele Europa. Utdelingen skjer i regi av Holmes Group som kartlegger og analyserer den internasjonale PR-bransjen. I år har over 2 400 bidrag kjempet om seieren.


Se filmen her - PRIDE:
https://www.youtube.com/watch?v=ZoqV6wFmtMw

De involverte i Pride jobben var:


Kunde: Visit Oslo v/ Synne Myhre, Tord Baklund og Anne-Signe Fagereng, og Innovasjon Norge Cathrine Morseth

Trigger: Marianne Vågan, Tine Baglo Skotte, Ina Rosenberg Stavrum, Fredrik Myhre,

x-trigger: Jon Erik Skaret

Regissør: Susanne Falkum Løvik