Frokostseminar, fagdag eller bare inspirasjon? Dette er noe av det vi liker å snakke om.

Babak Behrad er strategisk rådgiver og partner i Trigger med et særlig fokus på innovasjon, utvikling og samfunnsansvar.

Jobs to be done
Kunden din er ikke interessert i din bedrift eller ditt produkt. Kunden er interessert i hvilken praktisk og emosjonell verdi de faktisk får ut av tjenesten din. Dette foredraget er en praktisk gjennomgang av kartlegging og metodikk for å finne forbrukerens viktigste driver.

Samfunnsansvar som verktøy for innovasjon
Langsiktig og smart samfunnsposisjonering handler ikke om enkeltstående symbolske kampanjer og logoeksponering. Det handler om å legge empati inn i kjernen av samfunnsoppdraget til bedriften din, gjennom å bli en samfunnsaktør. Babak går gjennom hvordan ditt samfunnsansvar kan resultere i en bedre verden og gi din bedrift mer stabile og langvarige inntekter, betydelig lavere kapitalkostnader, høyere gevinst og bedre aksjekurs.

Insentiv, lojalitet eller avhengighet?
Er lojaliteten død? Bør du behandle hvert eneste nye kundemøte som en første date?
Flere bedrifter blander sammen viktige forbrukerdrivere som lojalitet, insentiver og avhengighet. Dette foredraget handler om hvilke av disse driverne som trigger din bedrifts nåværende forbrukere og hvilke drivere du bør fokusere på for å beholde eksisterende eller rekruttere nye forbrukere.

Har du en fremtidsrobust merkevare?
Hva gjør et merke vellykket i den fjerde industrielle revolusjonen vi står midt oppe i? I en tid hvor tradisjonelle merkevarer fokuserer på å posisjonere seg rundt kjøpsøyeblikket, fokuserer digitale merkevarer på å posisjonere seg på mange ulike nivåer i forbrukerens liv. Men dette er ingen enkel oppgave. Basert på forskning fra blant annet Harvard Business Review, gir Babak en gjennomgang av hvordan moderne merkevarer lykkes og hvordan din merkevare kan bli framtidsrobust i den fjerde industrielle revolusjonen.

Noe for din bedrift? Ta kontakt med Babak på babak@trigger.no.

Sigrun Stenseth er strategisk innholdsrådgiver, og fokuserer spesielt i sitt arbeid på de yngre målgruppene og hvordan de lever livene sine, både på og utenfor skjermen med mål om å skape tiltak og kommunikasjon som engasjerer på deres premisser.

Generasjon Z:
Du har kanskje allerede hørt at de står og banker på døren? De er på vei inn i arbeidsmarkedet og boligmarkedet, og de kjøper produkter og tjeneste på helt nye måter. Vi kaller dem for «Generasjon Z». Den første generasjonen som aldri har levd en dag uten internett, mobil og datamaskin. Dette er generasjonen som snart vil bli en av de viktigste målgruppene for aktører og som allerede har stor kjøpekraft. Men hvordan kommuniserer man med de som er tilgjengelige på alle flater, men samtidig så vanskelig å nå frem til?

Inspirasjonsforedrag – Best praksis: 
Det finnes mange gode eksempler på god kommunikasjon. I dette foredraget løfter Sigrun frem noen av de beste jobbene fra 2017 og 2018 og snakker om hva som gjør disse til nettopp gode jobber. Inspirasjon som krysser både bransjer, målgrupper og målsetninger – men har alle til felles at vi kan lære noe fra de.

Vil du høre mer? Ta kontakt med Sigrun på sigrun@trigger.no.

Helene Svabø er strategisk innholdsrådgiver i Trigger og jobber mest med uttak i digitale kanaler og med strategier for hvordan få mest mulig effekt ut av kampanjer.

Facebook Business Manager:
Få en innsikt i hvordan annonseringsverktøyet til Facebook fungerer, hva du bør tenke på før du begynner å sette opp en kampanje og hvordan du velger rett målgruppe. Det blir en live demo av plattformen, og eksempler på best praksis.

Google AdWords:
Helene gir en live oversikt over hvordan plattformen fungerer, og hvordan en konto er strukturert. Hun går også igjennom hva man bør tenke på når man skriver annonser, velger søkeord og strukturerer landingssiden som annonsen leder til. Til slutt ser vi på hvordan man lager en kampanje fra scratch basert på best praksis.

Trust Marketing:
Hvordan skape tillit hos kundene dine i tvilernes tidsalder? Folk i dag har høyere terskel for å stole på innhold de bli presentert for, og har samtidig mer kunnskap enn noen gang om markedsføringstriks og metoder. Dette foredraget viser hvordan man kan bygge en infrastruktur rundt kampanjer og dag-til-dag kommunikasjon som skaper nettopp den tilliten din merkevare trenger for at dine kunder skal kunne stole på deg, og dermed bygge lojalitet.

Kontakt Helene på helene@trigger.no hvis du er interessert i disse kursene.

 

 

Chris er partner og strategisk rådgiver med særlig fokus på posisjoneringsprosjekter, og har jobbet med innsikt, strategi og konseptutvikling for mange av landets største merkevarer og selskaper.

Spennende samarbeid
Vi lever i en tid hvor banker blir apper, apper banker butikker og store som små virksomheter trues av konkurranse de ofte knapt ser komme. Mange virksomheter vil få til mer, samtidig som landskapet de navigerer i øker i kompleksitet og målgruppenes forventninger følger samme utvikling. Kanskje er det ikke så dumt å holde øynene åpne for nye muligheter til samarbeid og partnerskap?

Hva er engasjerende kommunikasjon i 2018 og fremover?
Et eksempelrikt og inspirerende foredrag om hvor kommunikasjonsfaget er på vei, og hvilke muligheter det gir dagens selskaper og virksomheter.

Kampen om oppmerksomheten
Mer og mer av tiden vår tilbringes i digitale flater. Noen tjener på dette, men kanskje er det ikke alltid menneskene som kommer godt ut. Vinner man frem ved å bidra til denne utviklingen, eller kan man oppnå fordeler ved å gjøre noe med det? Det gis et overblikk over aktuelle trender og tendenser, og avsluttes med talende eksempler på hvordan man kan gripe dette an.

Skriv til Chris på chris@trigger.no hvis du vil høre mer av dette!

Mia Frogner er strategisk rådgiver og partner i Trigger, og  jobber med innsikt og strategi. Hun har et særlig fokus på å sikre det strategiske overbygget, og sørge at dette ivaretas i operasjonaliseringen av planer og kampanjer.

Å leve bærekraftig: Fra subkultur til trend.
Hvordan har det å leve bærekraftig gått fra å være en subkultur til å bli en trend? Mia jobber med bærekraftsprosjekter i Trigger, i tillegg til å drive bloggen mat- og miljøbloggen Green Bonanza. I dette foredraget på 20 minutter går hun gjennom hvorfor bærekraft blir en trend nå – og hva din merkevare kan og bør gjøre for å være oppdatert.

Hvordan engasjere gjennom tekst?
Hvilken rolle spiller selve teksten i jobben du gjør for å nå ut? Sannsynligvis mer enn du tror. Mia er også utdannet litteraturviter, og tror hardnakket på at god tekst og godt språk er en avgjørende nøkkel for god kommunikasjon. I dette foredraget går hun gjennom noen do’s and dont’s – og kommer garantert til å bli så ivrig at hun nærmest hopper opp og ned.

Vil du høre om dette? Kontakt Mia på mia@trigger.no.

Johannes Fjose Berg er partner og rådgiver knyttet til den operasjonelle og taktiske delen av kommunikasjonsfaget, spesielt det som går på redaksjonell PR og samfunnsansvar opp mot norsk organisasjonsliv.

Kommunikasjonsrådgiveren er død. Lenge leve kommunikasjonsrådgiveren!
For ikke mange år siden preget proaktivt og reaktivt pressearbeid hverdagen til alle kommunikasjonsrådgivere. I dag er hverdagen en annen, og de praktiske oppgavene er minst like ofte knyttet til sosiale medier, søkemotoroptimalisering, ulike nettløsninger eller andre oppgaver. Betyr det at den klassiske redaksjonelle PR-rådgiveren ikke har livets rett? Selvfølgelig ikke. Medieoppmerksomhet er fremdeles viktig for de fleste virksomheter, enten den er ønsket eller ikke. Men hvordan jobber man med dette i 2018? Og hvordan skal den nye mediehverdagen tilpasses virksomhetenes strategier og planer? Johannes gjør opp regning for redaksjonell PR i 2018, og ser fremover.

Slik får du mer ut av virksomhetens samfunnsansvar og sponsaktiviteter
Ikke så rent sjelden opplever virksomheter at man ikke får nok utbytte av sitt CSR-arbeid eller sponsaktiviteter. Ambisjonene om synlighet og oppmerksomhet er ofte viktigere enn det sponsorbjektet og mottagerne av ulike former for støtte er klar over på forhånd. I tillegg er denne type arbeid ofte ikke godt nok forankret i virksomhetenes strategier og planer. Johannes sier i dette foredraget litt om hvordan man kan og bør arbeide for at CSR og spons blir noe annet enn uforholdsmessig store utgiftsposter i kommunikasjons- eller markedsbudsjettene. Han bruker praktiske eksempler, både gode og dårlige, på hvordan samfunnsansvar og spons kan integreres i virksomhetenes kommunikasjonsarbeid.

Høres dette interessant ut? Kontakt Johannes på johannes@trigger.no.