T

General Assembly velger Trigger og Mesh som nordiske partnere

Nyhet

Spotify, Adidas og New York Times er bare noen av de verdensledende selskapene som har brukt General Assembly til å heve de digitale ferdighetene til sine ansatte. Nå tilbys noen av deres mest ettertraktede kurs i Oslo og Stockholm.

-Digital kompetanse trenger ikke være forbeholdt kjappe 20-åringer. Dette er noe alle kan lære seg, men da må det være presentert på en måte folk forstår, være konkret og oppleves matnyttig fra dag 1. General Assembly er blant de beste i verden på akkurat dette og vi er derfor utrolig stolte og glade for å kunne tilby et helt nytt konsept fra dem i det nordiske markedet, sier leder for prosjektet, Susanne Kaluza i Trigger.

General Assembly er en internasjonal teknologiskole, som har spesialisert seg på korte, intensive kurs skreddersydd næringslivets behov, og er kåret til verdens mest “innovative selskap innen utdannelse” av Fast Company. Skolen har siden oppstarten i 2011 jobbet med 20 % av Fortune 500-selskapene.

– Vi skiller oss fra tradisjonelle akademiske institusjoner i det at vi endrer læreplanene våre i takt med det store selskaper har behov for fra sine ansatte. Vi ser på læreplanene våre som en software og oppdaterer dem nesten hver måned, sier europasjef i General Assembly, Anand Chopra-McGowan.

Så langt har de hatt studiesteder i 20 byer spredt over fire kontinenter, men bare én lokasjon i Europa: London. I november kommer nå skolen til Oslo og Stockholm, i partnerskap med gründerkollektivet Mesh og Trigger, med to kurs  spesialutviklet for det nordiske markedet. I tillegg kan bedrifter få designet egne kurs som er spesielt tilpasset deres behov.

-Målet er å hjelpe folk og selskaper å bygge konkrete, digitale ferdigheter, sier Chopra-McGowan.

Kartleggingen «Status Norge», som ble gjort våren 2017 av Norstat på oppdrag fra Trigger viste at mange norske toppledere opplever at de er dårlig forberedt på det teknologiske skiftet. Bare én av fem norske toppledere er helt enig eller enig i at virksomheten de leder, har den riktige kompetansen for å møte det teknologiske skiftet.

Det er det mange som ønsker å ta grep for å endre. Trigger er derfor stolte av å presentere en av de ypperste leverandørene av etterutdanning i Norden.

 

-For en bedrift ser vi at det er både klokt og ressurssparende å møte et digitalt kompetansegap med å investere i de menneskene de allerede har. Disse intensivkursene er derfor nøye valgt ut for å være aktuelle for et bredt spekter av bransjer, og legger vekt på praktisk gjennomføring slik at tiden brukes så effektivt som mulig, sier Kaluza

Spesialutviklet for det nordiske markedet

Høsten 2017 kommer General Assembly sammen med Trigger til å begynne å tilby intensive, ukelange bootcamps innen utvalgte nøkkelemner som digital markedsføring, produktledelse og innovasjon. Kursene foregår på engelsk og ledes av General Assemblys internasjonale instruktører.

 

Det er kun plass til 25 deltakere på hvert kurs, så det lønner seg å være tidlig ute for å sikre en plass:

  •    Digital Marketing Accelerator – 6. – 10. november: Hva slags kunnskap trenger du for å lykkes med digital markedsføring i 2018? På dette intensivkurset får du spisskompetanse på den nyeste kunnskapen på alt fra fra å segmentere et marked og forstå brukerinnsikt, til å skape engasjerende digitale kampanjer og utvikle ulike strategier for å oppnå målene for din bedrift. Les mer her: http://digitalmarketingoslo.no
  •    Product Management: Innovation bootcamp – 13. – 17. november: Hvordan ta en idé via testing til et ferdig produkt, raskt og kostnadseffektivt? På denne innovasjonsbootcampen vil du få oppdatert kunnskap om hvordan du best kan navigere produktsyklusen, lage MVP, gjøre beregninger og alt annet du må kunne i dag for å raskt ta en idé, teste den, analysere resultatene og sette den ut i live. Les mer her: http://productmanagementoslo.no

Kursene er nå åpne for forhåndspåmelding. “Digital Marketing Accelerator” arrangeres også i Stockholm, 13.-17. november. Mer informasjon og påmelding finner du her.

Skreddersyr kurs for bedrifter

I tillegg til å tilby intensive bootcamps som er åpne for alle, skreddersyr General Assembly kurs spesialtilpasset den enkelte bedrifts behov. 350 ansatte i Visa har for eksempel gjennomgått et to-dagers kompetanseløft, der de blant annet lærte om digitale kampanjer og nye, effektive verktøy. Ifølge Visa ble kompetansen på digital markedsføring hevet på tvers av selskapet, og resultatet ble flere og bedre digitale kampanjer med brukeren i fokus og bedre flyt i kommunikasjonen med byråene de benyttet seg av.

Adidas kjørte General Assembly-workshops for flere team i bedriften for å etablere mobile-first tankesett. Etter workshopene lanserte merket blant annet sin første responsive mobilside, gjennomførte sin første mobile-first kampanje og relanserte den mest populære appen med utgangspunkt i verktøy som bedret brukervennligheten.

Les mer om hvordan General Assembly jobber med bedrifter her.

-Hovedmålgruppen vår er ledere i selskaper som ønsker å heve den digitale kompetansen hos sine ansatte, ansatte som merker at jobben deres holder på å endre seg, og folk som ønsker å jobbe i ledende selskaper, men trenger konkret, digital kunnskap raskt, sier bedriftsdirektør i General Assembly Svetlana Knyazeva.

Er du interessert i å vite mer om spesialtilpassede kurs for din bedrift? Ta kontakt med oss på generalassembly@trigger.no for å en uforpliktende prat.

– Mange ønsker å digitalisere

Ifølge en undersøkelse Manpower har gjort ved å intervjue 42.000 arbeidsgivere over hele verden sliter 40 prosent av lederne med å fylle roller i bedriften på grunn av manglende digitalkunnskap.

– Mange bedrifter kontakter oss fordi de ønsker å digitalisere og leter etter gode og relevante kurs. Etterspørselen har tatt seg opp ekstremt det siste året, forteller grunnlegger av Mesh, Anders Mjåset.

-Når det gjelder etterutdanning og digitalisering er det viktig å ikke bare tenke nasjonalt, men hente inn de råeste, internasjonale aktørene for et best mulig tilbud. Derfor syns vi det er helt fantastisk at det ledende miljøet for digital kompetanse for første gang ønsker å komme til Norge.

Meld deg på kursene her:

 

 

Del: