T

Tv-aksjonen velger Trigger

Nyhet

Etter byråkonkurranse har avgjørelsen falt, og TV-aksjonen har valgt Trigger som ny samarbeidspartner for verdens største dugnad.

Pressemelding 13. mars 2017

 

TV-aksjonen velger Trigger

 

Etter byråkonkurranse har avgjørelsen falt, og TV-aksjonen har valgt Trigger som ny samarbeidspartner for verdens største dugnad.

 

– Det har vært en spennende og god prosess der konkurransen har vært tøff.  Vi var opptatt av å utfordre byråene på helhetlige løsninger som kunne ivareta bredden vi er så opptatt av, sier Vibecke Østby leder for TV-aksjonen. – TV-aksjonen skal levere på veldig mange parametere fra de mest lokale og til dels analoge virkemidlene, til det å utnytte teknologi på en måte som sikrer et stort engasjement både for saken og TV-Aksjonen. Trigger forstod både temaet og UNICEF sin rolle godt og vi gleder oss til å gyve løs på samarbeidet med denne gjengen!

 

– TV-aksjonen er selveste bautaen i det norske dugnadsarbeidet, og vi er helt utrolig stolte av å skulle få være med å sette preg på årets aksjon, sier Lene Lyck Fasting, strategisk rådgiver og kundeansvarlig i Trigger. – Ikke bare er det en utrolig viktig, meningsfull og spennende jobb, men vi ser også potensialet i å bidra til at TV-Aksjonen blir en enda mer fremtidsrobust og bærekraftig institusjon. Dette er på mange måter samfunnsutvikling, og vi håper å kunne bidra både i å gi tilbake til samfunnet, så vel som å gjøre dette viktige arbeidet enda viktigere for flere.

 

Årets TV-Aksjon skal gå til UNICEFs arbeid med å sørge for at barn i noen av de verste konfliktområdene får utdanning. UNICEF jobber hardt og målrettet for at barn ikke skal få ødelagt framtida på grunn av voksnes kriger og konflikter. For mange barn som lever i krigens midte, blir tiden med utdanning og læring det lille friminuttet fra ødeleggelser og grusomheter, det friminuttet da de kan være barn, lære, leke og være sammen. En hel generasjon står i fare for å bli frarøvet sin rett til utdanning og læring. Å gi barn skolegang kan bidra til å gjenoppbygge samfunn og gi håp for framtida.

 

– Dette er en oppgave vi har hatt lyst til å få lenge, spesielt i år med en tematikk som er så brennaktuell, utdyper daglig leder Bente Kvam Kristoffersen. – Vi håper selvsagt å kunne bringe inn nye tanker og ideer både til hvordan teknologi kan unyttes enda mer kraftfullt, for å engasjere næringslivet på relevante og nye måter, og samtidig bevare det helt lokale og nære engasjementet der vi alle tror på at vi kan gjøre en forskjell.

 

Bilde: foran fra venstre Guri Berndtsson Sanders (markedsleder TV-Aksjonen), Maren Thorsen Bleskestad (kommunikasjonsleder), Vibecke Østby (leder for TV-aksjonen), Bente Kvam Kristoffersen (daglig leder Trigger), Tine Baglo Skotte (prosjektleder), Joakim Grov Roald (historieforteller). Bak fra venstre Lene Lyck Fasting (kundeansvarlig og strategisk rådgiver), Erlend Ryvold Ski (kanalstrateg), Johannes Fjose Berg (PR rådgiver), Jon Erik Skaret (kreatør), Olina Søyland Bru (kreatør). Magdalena Kamøy (kreativ leder) var ikke tilstede da bildet ble tatt.

 

Fakta om TV-aksjonen:

TV-aksjonen er arrangert en søndag i oktober hvert år siden 1974. I år går TV-aksjonen av stabelen 22. oktober. Årets TV-aksjon går til UNICEFs arbeid for å gi utdanning til barn rammet av krig og konflikt. NRK TV-aksjonen er verdens største innsamlingsaksjon. Hvert år besøker 100 000 bøssebærere samtlige av Norges 2,3 millioner husstander. Over 7000 frivillige jobber fram mot aksjonsdagen for å mobilisere 100 000 bøssebærere. Siden 1974 har det norske folk samlet inn over syv milliarder kroner som har gitt titalls millioner mennesker livsviktig hjelp.

 

 

Del: