T

Trigger er bransjens mest attraktive arbeidsgiver og har bransjens mest populære leder

Nyhet

1250 bransjefolk har talt: Trigger er medie- og kommunikasjonsbransjens mest attraktive arbeidsgiver og Preben Carlsen er bransjens mest populære leder.

Årets utgave av Bransjerapporten, en undersøkelse i medie- og kommunikasjonsbransjen gjennomført av Mediabemanning, kartlegger hvilke arbeidsgivere som er mest attraktive og hvilke ledere de ansatte i bransjen helst vil jobbe for. I år var antall respondenter rekordhøyt og over 1250 respondenter har svart på undersøkelsen. For andre år på rad topper Trigger i begge kategorier.

– Det er ingenting vi setter større pris på enn at noen har lyst til å jobbe hos oss. Når det attpåtil er så mange som har Trigger helt øverst på lista over sine drømmearbeidsplasser er det en enorm inspirasjon for oss. En større tillitserklæring er det ikke mulig å få, og gitt at vi er i ansettelsesmodus for tiden har vi store planer om å vise oss tilliten verdig etter hvert som vi får flere nye kollegaer, sier Bente Kvam Kristoffersen, daglig leder i Trigger Oslo.

Det er ingenting vi setter større pris på enn at noen har lyst til å jobbe hos oss.

I fjor gikk Trigger for første gang til topps på listen over de mest attraktive arbeidsplassene i bransjen og nå følger de opp med nok en topplassering og en solid ledelse foran NRK, Try, Schibsted og Google. I følge Ole Janzo i Mediabemanning utmerker alle de fem selskapene på topplisten seg ved at de tilbyr utfordringer, innovasjon og en følelse av stabilitet og bærekraftighet for sine arbeidstakere.

– Folk setter pris på en utfordrer

I året som har gått har Trigger utfordret den tradisjonelle kommunikasjonsbransjen og satt søkelyset på at de etablerte metodene og modellene ikke lenger vil være levedyktige i fremtiden. Skal bransjen unngå marginalisering må den ta grep for å utvikle seg raskt, har vært budskapet fra Trigger. At byrået fortsatt er det stedet hvor flest vil jobbe vitner om at mange setter pris på at noen tør å utfordre de etablerte sannhetene.

– Det er gledelig at menneskene i bransjen er offensive og setter pris på at vi tør å si ting som de er. Det tar vi som et godt tegn på at vi er på rett spor og at mange av de mest fremoverlente og flinkeste folka i bransjen har lyst til å være med på reisen sammen med oss, sier Preben Carlsen, konsernsjef i Trigger.

Preben Carlsen er bransjens mest populære leder

For andre år på rad er Preben Carlsen den lederen som flest synes har utmerket seg spesielt positivt den siste tiden. Han topper listen foran Paal Fure i Dentsu Aegis, Linda Nordheim i McCann og Kjetil Try i TRY reklamebyrå. – Det ser ikke ut til at Preben Carlsen sin suksess kjenner noen grenser. I år som i fjor topper han listen med god margin og han appellerer bredt på tvers av kjønn, alder og bransjetilhørighet, sier Janzo i Mediabemanning.

– Det er alltid hyggelig at folk verdsetter den jobben jeg gjør, men det er ingen tvil om at dette er en større anerkjennelse av Triggers prestasjoner enn av mine egne, for mitt navn er uløselig knyttet til det alle de flinke folka som jobber i Trigger leverer sammen med våre kunder, sier Carlsen.

I år blir også Bente Kvam Kristoffersen, som leder Oslo-kontoret til Trigger hyppig nevnt av respondentene i undersøkelsen, og det kommer ikke spesielt overraskende på Carlsen.

– Jeg er nok fortsatt den i Trigger som er mest kjent for mange, men i praksis er det Bente som leder Trigger i Oslo. Derfor er det hun som burde ha fått denne anerkjennelsen. Hun gjør imidlertid en fantastisk jobb med å utvikle Trigger som arbeidsplass, så det er nok bare et spørsmål om tid før bransjens mest populære leder er en kvinne ved navn Bente Kvam Kristoffersen, sier Carlsen.

Del: